Ofte stilte spørsmål

De fleste spørsmål kan du finne svar på her.

 

Kan man handle som privatkunde hos e-BYGGSTORE?

Ja, alle kan handle hos oss.

 

Kan man handle som bedriftskunde?

Ja, vi har mange bedriftskunder. Skriv på ditt CVR-nr. under kundeopplysninger, slik at du får en riktig faktura. Vi tilbyr dessverre ikke at du kan kjøpe på konto med mindre vi har en bankgaranti fra banken din.

 

Kan man handle som offentlig institusjon?

Ja, skriv på deres EAN-nummer når du velget betalingsmetode, slik at vi kan sende en elektroinisk faktura.

 

Jeg finner ikke det jeg leter etter?

Vi jobber konstant med å opprette nye varer i nettbutikken vår, derfor vil det alltid være varer som ikke har blitt lagt ut. Det er sjeldent at vi ikke kan levere det som kunden ønsker, så spør oss gjerne, så gjør vi alt vi kan for å hjelpe deg.

 

Kjøp av emballasje..

Ønsker du emballasje på varene dine?  Det kan du kjøpe hos oss. Varer som har emballasje på skal naturligvis raskest mulig oppbevares under tak/innenfor etter mottakelse, da emballasjen kun dekker sider og topp.

 

Det blir lagt til paller i min bestilling..

Enkelte varer leveres på paller for å gjøre det lettvint ved lasting. Paller faktureres som engangspaller og kan ikke bli sendt tilbake i retur.

 

Det er flere paller på fakturaen enn hva som er levert..

Du skal naturligvis ikke betale for flere paller enn hva du har fått utlevert. Send en mail via "kontaktskjema" og påfør ordrenummer så vi kan kreditere for de fakturerte pallene. Beløpet blir overført direkte til din konto.
Har du betalt med kontooverføring, vennligst send oss ditt kontonummer. 

 

Kan jeg hente varene mine selv?

Vi har ikke et eget lager, derfor kan ikke varer bli hentet på vår adresse. Vi kan alltid vise til en leverandør i nærheten av deg, slik at du kan hente varene. Det kan kun hentes varer som er bestilte. Du må ta med deg et rekv.nr som du får tilsendt på mail/sms når vi har registrert betalingen din.

 

Hvor raskt bearbeides ordren min?

Den blir behandlet umiddelbart etter vi har mottat betalingen. Derfor kan ikke bestillingen annulleres, men du kan benytte deg av angreretten din. Les mer under kjøpsvilkår.

 

Kan jeg bli ringt opp før levering?

Vi kan ikke garantere at du blir kontaktet før levering, siden leveransen kan bli levert av en postmann.

 

Jeg har ikke fått en orderbekreftelse..

Husk å sjekk spammappen. Spesielt om du har gmail eller hotmail. Husk å indiker mailen så det ikke gjentar seg.

 

Når får jeg utlevert varene mine?

Under alle produktene i nettbutikken kan du se den forventede leveringstiden. Hvis varen ikke er på lager vil leveringstiden bli lenger. Hvis dette er tilfellet, blir du kontaktet av oss så raskt som mulig. Innenfor en hverdag vil du motta en orderbekreftele på mail, hvor vi også gir beskjed om når varen blir levert. Men vi kan ikke gi et tidspunkt for når på dagen varene blir levert.

 

Ekspress levering?

Varer som har blitt betalt online innen klokken 12.00 kan leveres dagen etter hvis de finnes på lager. Har du bestilt på et senere tidspunkt enn klokken 12.00, kan du ringe og høre om det er mulighet for levering dagen etter likevel. Hos oss koster det ikke noe ekstra å få levert fra dag til dag.

 

Varene mine har ikke kommet, hva gjør jeg?

Hvis varene dine ikke har kommet som forventet, skal du kontakte oss og vi vil så raskt som mulig undersøke saken og gi deg et svar. Hvis det er pakkepost, kan du ha fått en henteseddel av postmannen, med beskjed om hvor du kan hente pakken.

 

Får jeg kompensasjon hvis leveringstiden ikke overholdes?

Nei, det får du ikke. e-BYGGSTORE er ikke ansvarlig for forsinkelser og evt. omkostninger grunnet forsinkelse. e-BYGGSTORE har heller ikke ansvar for feilleverte eller defekte varer. Vi anbefaler at du bestiller varene du trenger i god tid før håndverkeren kommer.

 

Skal jeg være hjemme når varene mine kommer?

Vi anbefaler at du er tilstede ved levering, slik at du kan få satt varene der du ønsker samt kontrollere varene for fraktskader. Hvis du ikke er tilstede, vil transportøren sette varene fra seg, der hvor han anser at det er best og ansvaret blir overført til deg.

 

Hvilke betalingsformer er mulige?

Det er mulig å betale med gjeldende betalingskort, kontooverførsel og via EAN. Du kan lese mer om betalingskort og gebyrer her.
Ved kreditering vil beløpet bli ført i retur til kort kontoen din. Ved bruk av MasterCard vil det ta lenger tid innen beløpet ses på kontoen din.

 

Når blir pengene trukket fra kontoen min?

Pengene blir trukket fra kontoen din samme dag som de blir levert.
Ved spesialbestilte varer trekkes betalingen samme dag som varene settes i produksjon.

 

Får jeg en faktura?

Du vil motta en faktura på mail. Denne vil du få på leveringsdagen.