FAQ

FAQ

Ofte stilte spørsmål

De fleste spørsmål kan du finne svar på her.

Ja, vi har mange bedriftskunder. Skriv på ditt CVR-nr. under kundeopplysninger, slik at du får en riktig faktura. Vi tilbyr dessverre ikke at du kan kjøpe på konto med mindre vi har en bankgaranti fra banken din.

Ja, skriv på deres EAN-nummer når du velget betalingsmetode, slik at vi kan sende en elektroinisk faktura.

Ja det kan du, men det kan tilkomme en ekstra fraktomkostning til Nord-Norge og utkantsområder. Kontakt oss om du lurer på hvor mye som kanskje legges till bestillingen din.

Vi jobber konstant med å opprette nye varer i nettbutikken vår, derfor vil det alltid være varer som ikke har blitt lagt ut. Det er sjeldent at vi ikke kan levere det som kunden ønsker, så spør oss gjerne, så gjør vi alt vi kan for å hjelpe deg.

Ønsker du emballasje på varene dine?  Det kan du kjøpe hos oss. Varer som har emballasje på skal naturligvis raskest mulig oppbevares under tak/innenfor etter mottakelse, da emballasjen kun dekker sider og topp.

Enkelte varer leveres på paller for å gjøre det lettvint ved lasting. Paller faktureres som engangspaller og kan ikke bli sendt tilbake i retur.

Du skal naturligvis ikke betale for flere paller enn hva du har fått utlevert. Send en mail via "kontaktskjema" og påfør ordrenummer så vi kan kreditere for de fakturerte pallene. Beløpet blir overført direkte til din konto.
Har du betalt med kontooverføring, vennligst send oss ditt kontonummer. 

Vi har ikke et eget lager, derfor kan ikke varer bli hentet på vår adresse. Vi kan alltid vise til en leverandør i nærheten av deg, slik at du kan hente varene. Det kan kun hentes varer som er bestilte. Du må ta med deg et rekv.nr som du får tilsendt på mail/sms når vi har registrert betalingen din.

Den blir behandlet umiddelbart etter vi har mottat betalingen. Derfor kan ikke bestillingen annulleres, men du kan benytte deg av angreretten din. Les mer under kjøpsvilkår.

Vi kan ikke garantere at du blir kontaktet før levering, siden leveransen kan bli levert av en postmann.

Husk å sjekk spammappen. Spesielt om du har gmail eller hotmail. Husk å indiker mailen så det ikke gjentar seg.

Under alle produktene i nettbutikken kan du se den forventede leveringstiden. Hvis varen ikke er på lager vil leveringstiden bli lenger. Hvis dette er tilfellet, blir du kontaktet av oss så raskt som mulig. Innenfor en hverdag vil du motta en orderbekreftele på mail, hvor vi også gir beskjed om når varen blir levert. Men vi kan ikke gi et tidspunkt for når på dagen varene blir levert.

Hvis varene dine ikke har kommet som forventet, skal du kontakte oss og vi vil så raskt som mulig undersøke saken og gi deg et svar. Hvis det er pakkepost, kan du ha fått en henteseddel av postmannen, med beskjed om hvor du kan hente pakken.

Nei, det får du ikke. e-BYGGSTORE er ikke ansvarlig for forsinkelser og evt. omkostninger grunnet forsinkelse. e-BYGGSTORE har heller ikke ansvar for feilleverte eller defekte varer. Vi anbefaler at du bestiller varene du trenger i god tid før håndverkeren kommer.

Vi anbefaler at du er tilstede ved levering, slik at du kan få satt varene der du ønsker samt kontrollere varene for fraktskader. Hvis du ikke er tilstede, vil transportøren sette varene fra seg, der hvor han anser at det er best og ansvaret blir overført til deg.

Det er mulig å betale med gjeldende betalingskort, kontooverførsel og via EAN. Du kan lese mer om betalingskort og gebyrer her.
Ved kreditering vil beløpet bli ført i retur til kort kontoen din. Ved bruk av MasterCard vil det ta lenger tid innen beløpet ses på kontoen din.

Pengene blir trukket fra kontoen din samme dag som de blir levert.
Ved spesialbestilte varer trekkes betalingen samme dag som varene settes i produksjon.

Du vil motta en faktura på mail. Denne vil du få på leveringsdagen. 

e-byggstore-logo-HVID

Fant du ikke svaret på spørsmålet ditt?

Trenger du råd og veiledning finner du her flere muligheter til å komme i kontakt med oss, uansett om du ønsker å ringe eller skrive en epost.